Hva er SEO?

Har du en nettside er du en del av det digitale markedet, men hvorvidt du er synlig for de som søker etter tjenesten din avhenger helt av at du vet hva SEO er, og prioriterer det – høyest!

 / Patago.no

Øk min synlighet

Garanterte Google Rangeringer På 180 Dager

Slutt med sløsing av tid og penger på løfter når vi garanterer resultater. Patago får deg på førstesiden hos Google – ellers jobber vi gratis!

 / Patago.no

Snakk med en markedsfører

«SEO er hva for noe sa du?»

De fleste veisperringene vi oppdager hos kunder og potensielle kunder av oss hviler rundt hva folk vet om SEO. Veldig mange går rundt med et inntrykk av at det er som et produkt man kan kjøpe og implementere på 1, 2, og 3. 

Det kunne ikke vært lengre fra sannheten, men ikke la det demotivere deg. Det er umulig å overføre en komplett forståelse av alt SEO innebærer uten å først sende deg alle bøker som omhandler markedsføring, annonsering, søkemotorer, forretninger, journalistikk, og en subtil forståelse for Google`s algoritmer.

For å skape en rimelig forståelse for hva SEO er kan vi begynne rett på de viktigste faktorene som står til grunn for nettsider sin indeksering og rangering på Google.

En sentral faktor for gode rangeringer er innhold. Relevant informasjon om tjenestene bedriften din tilbyr er et fint sted å starte. I tilfeller der nettsider ikke dekker emnet sitt tilstrekkelig anser Google siden som irrelevant. Med tilstrekkelig menes; minst like omfattende og kvalitativt som konkurrentene du ønsker å forbigå på rangeringen. I slike tilfeller blir ikke nettsiden indeksert og om den blir det havner den langt nede på listen, og gjerne ikke på ord bedriften er tjent med å være rangert på. Trots dette kan man allikevel ende opp med å få en del trafikk, men da gjerne med besøkende som egentlig var ute etter noe annet.

Videre bør en side være satt opp på en effektiv og strukturert måte slik at algoritmene til søkemotorene og alle roboter i det digitale markedet enkelt kan lese av siden. For ikke å snakke om kunder som skal laste inn siden. Enkelte sider bruker nemlig vanvittig lang tid på å laste inn. Det er et typisk tilfelle, men det setter viktigheten av spørsmålet på spissen; Hva er SEO?

De fleste vi jobber med er utrolig flinke på markedsføring fra før, men velger å bruke oss til SEO fordi de vet nok om emnet til å vite at det kreves ekspertise for å være konkurransedyktig på det. 

I prinsippet handler SEO om å knytte relevant innhold til søkeordene kunder i ditt marked bruker når de søker.

Vanligvis tar det minst 6 måneder før vi kan se at resultater av jobben vi har gjort begynner å vise seg. Den gjennomsnittlige lengden på våre prosjekter i konkurranseutsatte markeder er rundt 12 måneder. Grunnet konkurranse er det mange kunder som ønsker å fortsette videre på driftsbasis. Er man i tèt gjelder det å opprettholde en god marsjfart for å holde posisjonen sin. Vi ser forøvrig at prosjektene våre har en tendens til å se sin ende når avtalen runder 2 år. Da har kunden nemlig blitt så stor at vi blir irrelevant – Helt til konkurrentene deres tar dem igjen, såklart.

Vi har flere aktive prosjekter til enhver tid med kunder som har fornyet avtalene og valgt å gå videre med oss etter å ha opplevd resultatene.

Vår spisskompetanse er fokusert rundt å bygge nettsider som Google knytter autoritet og relevans til. Noe som fører til at bedriftene vi jobber med havner høyere på nøkkel-søkeordene de ønsker å vektlegge.

Dette igjen, fører til økt trafikk.

Vi spesialiserer oss innen lokale tjenester og produkter, men også nettbutikker, SaaS-Selskaper, affiliates, og andre nettsider som ønsker å briljere organiske søk. Jobben vi gjør strekker seg over hele spekteret av søkemotoroptimalisering, fra innholdsproduksjon, on/off-page SEO, teknisk SEO, lenkebygging, omnikanal markedsføring, PPC, analyser, og grafisk design.

Dersom du er interessert i å jobbe med oss er jeg sikker på at vi kommer til å få en god samtale om prosjektet og målene dine.

Jeg vil vite hvordan mine sider kan rangere høyere

Jeg vil vite mer om hva seo er

Er du klar for å skalere? Grafen viser hva SEO er for oss.

Den første fasen i våre SEO-kampanjer dreier seg om å gjøre nettsiden kompatibel med søkemotorenes algoritmer. Dette er en omfattende prosess og vi også er helt avhengig av å samle inn data i sanntid ila de første månedene før vi full kan definere veien videre.

Grafen til høyre viser startpunktet i et aktivt prosjekt vi har sammen med et renholdsfirma. Deres nettside var for det meste kompatibel med søkemotorene og de visste godt hva SEO var da vi begynte. Etter rundt fire måneder tok vi dem fra 30 unike besøk om dagen til 487. Trykk her for å se hvordan det har gått videre for dem, nå etter 20 måneder.

Dersom du har budsjettet klart og organisasjonen din er klar for vekst – Ta kontakt umiddelbart. 

Viser økning av trafikk og leads for en av våre kunder.

Dersom du har budsjettet klart og organisasjonen din er klar for vekst – Ta kontakt umiddelbart!

Kan seo kjøpes?

 

Nei.

 

Det finnes mye forskjellig informasjon ute på nettet. Hva skiller profesjonell SEO fra «kinda-seo»? Vi må begynne med å klargjøre en viktig realitet: SEO er gjort gjennom å kontinuerlig og metodisk bearbeide den allmektige Google, og alle dens preferanser over tid. For å mestre denne kunsten er det vitalt å ha kunnskap om beste praksis og erfaring fra ekte kundecaser, samtidig som man kan følge utviklingen løpende. Uten denne kombinasjonen kan man umulig skreddersy en strategisk SEO-kampanje.

Et eksempel: Om det viser seg gjennom en søkeordsanalyse og en konkurrentanalyse at du trenger en viss mengde innhold rundt et felt/industri for å dominere søkeordet i et område; Da kan du ikke bare kjøpe innholdet og legge det ut på nettsiden din. Det må faktisk være faktabaserte artikler som er optimalisert, strukturert, informative, relevante, ordentlig lenket, og delt løpende, og strukturert.

Det er kun på den måten en artikkel vil få autoritet av Google og rangere opp blant søkeresultatene. 

Dette er da en av flere hundre viktige faktorer. Hver SEO-faktor kan brytes ned til dypere nivåer og det fortsetter helt ned til 1-ere og 0-ere i algoritmene. Heldigvis trenger ikke du som bedriftsleder å «reverse engineere» Google for å rangere, og det gjør ikke vi heller. Vi følger hovedsaklig global beste-praksis i kombinasjon med tall fra våre kunder, markedet, og oppdateringer fra Google.

Om du ønsker å se beviste resultater før du fortsetter kan du lese om en av kundecasene vi har vært så heldige å få publisere på nettsiden vår. Dette eksempelet er et lokalt renholdsfirma som hadde rundt 30 besøkere per måned, til nå rundt 3000 besøkere. Dette fikk vi til på 20 måneder fra vi startet prosjektet.

Slike resultater er konsistent i alle våre kundehistorier og vi vil forhåpentligvis få lov til å dele flere slike etterhvert som tiden flyr. Nå lurer du kanskje på hvordan resulatene våre kan være konsistente. Svaret er enkelt; Vi jobber kun med firmaer vi vet vi kan skape suksess med. Ta gjerne kontakt så kan vi se hva vi kan gjøre for deg.

Vi starter de fleste prosjekter med en teknisk analyse av nettsiden, markedet, nisjen, konkurransen, nøkkel-søkeord, etc. Utifra det kan vi utforme en SEO-plan, beregne kost, og gi deg et konkret tilbud.

Selskaper betaler vanligvis store summer for å motta oppskriften eller «Blueprinten». Vi tilbyr det uforpliktende i god tro på at du vil at vi skal ta oss av SEO-behovet deres.

Jeg er klar for å investere i SEO